باران

باران باش .هیچکس به باران عادت نمی کند .هروقت بیاید خیس می شوی

باران

باران باش .هیچکس به باران عادت نمی کند .هروقت بیاید خیس می شوی

حکایت رفتن

حرفهای ما هنوز ناتمام
            تا نگاه میکنی وقت رفتن است


                  باز هم همان حکایت همیشگی
                           پیش از آنکه باخبر شوی  


                                     لحظه عزیمت تو ناگزیر میشود
                                                 آی ،ای دریغ و حسرت همیشگی 

    
                                                                 ناگهان چقدر زود دیر میشود 

                                                                 قیصرامین پور

نظرات 1 + ارسال نظر
باران سه‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:53 http://Rain

باید که شیوه سخنم را عوض کنم

شد شد، اگر نشد دهنم را عوض کنم

گاهی برای خواندن یک شعر لازم است

روزی سه بار انجمنم را عوض کنم

از هر سه انجمن که در آن شعر خوانده ام

آن گه مسیر آمدنم را عوض کنم

در راه اگر به خانه یک دوست سر زدم

این بار شکل در زدنم را عوض کنم

وقتی چمن رسیده به اینجای شعر من

باید که قیچی چمنم را عوض کنم

پیراهنی به غیر غزل نیست در برم

گفتی که جامه کهنم را عوض کنم

دستی به جام باده و دستی به زلف یار

پس من چگونه پیرهنم را عوض کنم

شعرم اگر به ذوق تو باید عوض شود

باید تمام آن چه منم را عوض کنم

دیگر زمانه شاهد ابیات زیر نیست

وقتی که شیوه سخنم را عوض کنم

مرگا به من که با پر طاووس عالمی

یک موی گربه وطنم را عوض کنم

وقتی چراغ مه شکنم را شکسته ام

باید چراغ مه شکنم را عوض کنم

عمری به راه نوبت ماشین نشسته ام

امروز میروم لگنم را عوض کنم

تا شاید اتفاق نیفتد از این به بعد

روزی هزار بار فنم را عوض کنم

با من برادران زنم خوب نیستند

باید برادران زنم را عوض کنم

دارد قطار عمر کجا میبرد مرا

یارب عنایتی ترنم را عوض کنم

ور نه ز حول مرگ زمانی هزار بار

مجبور میشوم کفنم را عوض کنم

منبع: http://www.sapina.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد