باران

باران باش .هیچکس به باران عادت نمی کند .هروقت بیاید خیس می شوی

باران

باران باش .هیچکس به باران عادت نمی کند .هروقت بیاید خیس می شوی

ای رفته ز دل، رفته ز بر، رفته ز خاطر

                                 بر من منگر تاب نگاه تو ندارم

بر من منگر زانکه به جز تلخی اندوه

                                 در خاطر از آن چشم سیاه تو ندارم

ای رفته ز دل، راست بگو! بهر چه امشب

                                  با خاطره ها آمده ای باز به سویم؟

گر آمده ای از پی آن دلبر دلخواه

                                   من او نیم او مرده و من سایه ی اویم

من او نیم آخر دل من سرد و سیاه است

                                   او در دل سودازده از عشق شرر داشت

او در همه جا با همه کس در همه احوال

                                  سودای تو را ای بت بی مهر! به سر داشت

من او نیم این دیده ی من گنگ و خموش است

                                  در دیده ی او آن همه گفتار، نهان بود

آن عشق غم آلوده در آن نرگس شبرنگ

                                   مرموزتر از تیرگی ی شامگهان بود

من او نیم آری، لب من این لب بی رنگ

                                    دیری ست که با خنده یی از عشق تو نشکفت

اما به لب او همه دم خنده ی جان بخش

                                     مهتاب صفت بر گل شبنم زده می خفت

بر من منگر، تاب نگاه تو ندارم

                                    آن کس که تو می خواهیش از من به خدا مرد

او در تن من بود و ندانم که به ناگاه

                                    چون دید و چه ها کرد و کجا رفت و چرا مرد

من گور ویم و گور ویم، بر تن گرمش

                                     افسردگی و سردی ِ کافور نهادم

او مرده و در سینه ی من، این دل بی مهر

                                      سنگیست که من بر سر آن گور نهادم

 

سیمین بهبهانی

نظرات 2 + ارسال نظر
.... شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 23:45

می نویسم از تو و برای تو
بدون هراس از چیزی....
بگذار همه بدانند...
می نویسم برای تو برای تویی که بودنت را نه چشمانم می بیند نه گوش هایم می شنود و نه دستانم لمس می کند...
تنها با شعفی صادقانه با دلم احساست می کنم...
نازنین همیشگی من...
صاحب نوشته های من....
تک سوار دلم اگر باشی می مانم
اگر بگویی اوج می گیرم
اگر بمانی قربانی بودنت می شوم.
تو فقط بیا بگو بمان
جان دادنش با من....

دوست دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:40

می ترسم از آدم ها....
آدم هایی که دست می گذارند روی تنهای ات، مجوز ورود می گیرند و تتهاترت می کنند...
آدم هایی که سایه می اندازند روی سرت و بی تفاوت، سایه سنگین می کنند...
آدم هایی که ساده می گیری بودنشان را و سخت می کنند گذر لحظه هایت را...
آدم هایی که کوه معرفت می شوی برایشان... و آنها مدام می لرزانند تو را با آتشفشان بی معرفتی هاشان...
آدم هایی که به هزار و یک خاطره، دلبسته شان می شوی و آنها به یک اشاره، پاک می کنند همه گذشته ها را...
آدم هایی که سر درِ آغوش همیشه بازشان نوشته اند برای "شما" تا اطلاع ثانوی تعطیل است...
آدم هایی که تو برایشان یک چیز دیگری و دیگری یک چیز بهتر...
آدم هایی با جیب هایی پر از نقاب...
که برای هر بار سادگی دلت، یکی را جایگزینت می کنند...
باید از آدم ترسید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد