باران

باران باش .هیچکس به باران عادت نمی کند .هروقت بیاید خیس می شوی

باران

باران باش .هیچکس به باران عادت نمی کند .هروقت بیاید خیس می شوی

دوستت دارم و دانم که تویی دشمن جانم

        دوستت دارم و دانم که تویی دشمن جانم
                         از چه با دشمن جانم شده ام دوست ندانم
        غمم این است که چون ماه نو انگشت نمایی
                     ورنه غم نیست که در عشق تو رسوای جهانم

        دمبدم حلقه این دام شود تنگتر و من
                              دست و پایی نزنم خود ز کمندت نرهانم
        سر پرشور مرا نه شبی ای دوست بدامان
                                    تا شوی فتنه ساز دلم و سوز نهانم 

       ساز بشکسته ام و طائر پربسته نگارا
                         عجبی نیست که اینگونه غم افزاست فغانم
       نکته عشق ز من پرس به یک بوسه که دانی
                            پیر این دیر جهان مست کنم گر چه جوانم 

       سرو بودم سر زلف تو بپیچید سرم را
                                      یاد باد آنهمه آزادگی و تاب و توانم
        آن لئیم است که چیزی دهد و باز ستاند
                              جان اگر نیز ستانی ز تو من دل نستانم

       گر ببینی تو هم آن چهره به روزم بنشینی
                          نیمشب مست چو بر تخت خیالت بنشانم
       که تو را دید که در حسرت دیدار دگر نیست
                         آری آنجا که عیان است چه حاجت به بیانم

      بار ده بار دگر ای شه خوبان که مبادا
                                 تا قیامت به غم و حسرت دیدار بمانم
      مرغکان چمنی راست بهاریّ و خزانی
                              منکه در دام اسیرم چه بهارم چه خزانم

       گریه از مردم هشیار خلایق نپسندند
                          شده ام مست که تا قطره اشکی بفشانم
        ترسم اندر بر اغیار برم نام عزیزت
                         چه کنم بی تو چه سازم شده ای ورد زبانم

      آید آنروز عمادا که به بینم تو گوئی
                             شادمان از دل و دلدارم و راضی ز جهانم


                                                                            از عماد خراسانی

نظرات 10 + ارسال نظر
مهسا یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 19:28

ممنون از اشعار زیبا و جذابتون

زیبایی اگر هست درنگاه شماست!

Sara جمعه 1 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 23:26 http://www.my-zigorat.blogfa.com

سلام...!
این شعر خیلی قشنگه...من قبلا فقط دو بیت اولش رو خونده بودم...
مرسی...
یه سر بهم بزن و اگه مایل به تبادل لینک بودی منو با اسم"معبد من(سارا)" لینک کن و بهم بگو که با چه اسمی بلینکمت...
تا بعد...

دوست سه‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 21:01

اگر عشق بورزید می گویند که سبک مغزید...

اگر شاد باشید می گویند که ساده لوح وپیش پا افتاده اید....

اگر سخاوتمند و نوعدوست باشید می گویند که مشکوکید...


اگر گناهان دیگران را ببخشید می گویند ضعیف هستید...


اگر اطمینان کنید می گویند که احمقید...


اگر تلاش کنید که جمع این صفات را در خود گرد آورید٬


مردم تردید نخواهند کرد که شیاد و حقه بازید.


(لئو بو سکا لیا)

امنه شنبه 28 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:28

فوققققققققققققققققققققققققققققققققققققق الععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععدسسسسسسسسسسسسسسسسسسس.ممنون

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1390 ساعت 17:57

ممنون زیبا بود
mozafar-taheri.blogfa.com

mohammad دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 14:04

سلام. شعر عماد خراسانى بسىار زىباست. ممنون از شما به خاطر انتخاب اشعار زىبا.

تقدیم به محمد عزیز
زیبایی اگر هست در نگاه توست

نیما شنبه 23 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:13

سلام
واقعا خیلی زیبا بود
از شعر زیبا تر نوای تار بود
اگه ممکنه می خواهم این فایل صوتی رو دانلود کنم ولی لینکی نمیبینم لطفا راهنمایی کنین
ممنون

محمد شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:52

عاشق این شعرم

تقدیم به شما

تکتم سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 15:12 http://beshnoaznei.blogfa.com

سلام شعر زیبایی بود. به دنبال آن می گشتم که در وبلاگ شما پیدا کردم. با‌آرزوی موفقیت روز افزون

anahitafarshid دوشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:55

سلام، ما با غرب مذاکره و صحبت کردیم، حالا بگذارید با خودمان صحبت کنیم. در خواست گفتگوی ملی‌ برای باز سازی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد